Wykonawcy:

Alicja Pilarczyk – skrzypce

Katarzyna Wesołowska, Piotr Maksymowicz, Joanna Liwo – klawesyn

gość specjalny: GOŚKA ISPHORDING

W programie:

utwory nagrodzone w Konkursie Kompozytorskim na Miniaturę Klawesynową oraz kompozycje P. Vasksa, A. Thorvaldsdottir, T. Bruynela, A. Sowy

Organizatorzy:

Koło Naukowe Muzyki Dawnej

Koło Artystyczno-Naukowe Wydziału Dyrygentury, Kompozycji i Teorii Muzyki

 

Współfinansowane przez Unię Europejską

 


Gośka Isphording jest klawesynistką aktywną na polu muzyki współczesnej i eksperymentalnej. Mieszka w Holandii, ale niestrudzenie pełni rolę ambasadorki polskiej muzyki poza granicami kraju.

Jest adresatką ponad stu kompozycji solowych i kameralnych napisanych z myślą o niej, w tym pięciu koncertów klawesynowych: Hanny Kulenty („GG Concerto”, 2009), Roderika de Mana („Le Clavecin Illuminé”, 2012), Andrzeja Kwiecińskiego („Concerto. Re Maggiore”, 2013), Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil („Ao-Tea-Roa”, 2019) i Evana Johnsona. („Linke Hand eines Apostels”, 2019).

Jako solistka występowała na prestiżowych festiwalach muzyki współczesnej: Huddersfield Contemporary Music Festival (Huddersfield), ICMC (Barcelona), The GAIDA Festival (Wilno), Transit (Leuven) Klangzeit Festival (Münster), Cutting Edge Festival (Londyn), Progetto Musica/Musica Experimento (Rzym), November Music Festival ('s-Hertogenbosch), Holland Festival (Amsterdam) oraz w Polsce: Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” (Warszawa), Festiwal Polskiej Muzyki Współczesnej „Musica Polonica Nova” (Wrocław), Audio Art Festival (Kraków), Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej KODY (Lublin), Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich” (Kraków), Festiwal Muzyki Polskiej (Kraków).

W latach 2011-2015 pełniła funkcję dyrektor artystycznej Festiwalu i Konkursu Klawesynowego i Kompozytorskiego Prix Annelie de Man w Amsterdamie.

Współpracowała z takimi formacjami muzycznymi jak: Asko|Schönberg, Insomnio Ensemble, Musikfabrik; na stałe jest członkinią londyńskiego zespołu The Riot Ensemble.

Jej kreacje muzyczne prezentowane były w rozgłośniach międzynarodowych: BBC3, Radio4 NL, France Musique, NDR i zarejestrowane zostały na licznych wydaniach fonograficznych.

Jest absolwentką Akademii Muzycznej w Krakowie i Królewskiego Konserwatorium w Hadze. Umiejętności w zakresie wykonawstwa współczesnej muzyki klawesynowej doskonaliła na studiach mistrzowskich u Elżbiety Chojnackiej w Mozarteum w Salzburgu oraz u Annelie de Man w Konserwatorium w Amsterdamie, gdzie obecnie prowadzi klasę klawesynu współczesnego.