en 中文

Wydarzenie odbędzie się z zachowaniem aktualnie panującego reżimu sanitarnego.


Harmonogram:

  • godz. 9:00-18:00 / Sala Senatu w budynku czerwonym
    Prezentacje referatów (dostępne także na platformie ZOOM)
  • godz. 19:00 / Sala Koncertowa w budynku czerwonym
    Koncert kwintetu dętego LutosAir

    Wykonawcy:
    LutosAir w składzie:
    Jan Krzeszowiec – flet
    Wojciech Merena – obój
    Maciej Dobosz – klarnet
    Alicja Kieruzalska – fagot
    Mateusz Feliński – waltornia

    Program koncertu:
    Ch.E. Lefebvre – Suita na kwintet dęty op. 57
    Th. Blumer – Kwintet dęty op. 52
    M. Wośko – Kanały napowietrzające na kwintet dęty i elektronikę
    L. Schifrin – La Nouvelle Oreans


Kierownik naukowy:

dr Mirosław Pachowicz

Opieka merytoryczna:

dr hab. Monika Karwaszewska

Organizator:

Katedra Instrumentów Dętych i Perkusji


POPRZEDNI Komunikat

Katedra Instrumentów Dętych i Perkusji Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku zaprasza do udziału w sesji naukowej „Instrumenty Dęte Drewniane: historia – praktyka – dydaktyka”. Odbędzie się ona w dn. 28-30.10.2021. Sposób jej przeprowadzenia zależy od aktualnej sytuacji epidemicznej. Dopuszczamy wydarzenie w formie zdalnej (platforma ZOOM), stacjonarnej lub hybrydowej. Adresatem są wykładowcy akademiccy różnych specjalności (instrumentaliści, teoretycy muzyki, muzykolodzy), muzycy-praktycy, doktoranci i nauczyciele, którzy chcą zaprezentować swoje badania lub refleksje w jednym z trzech paneli:

  • twórczość na instrumenty dęte drewniane w ujęciu dziejowym, włączając także budownictwo instrumentów i instrumenty dawne;
  • praktyka wykonawcza, technika gry i tzw. wykonawstwo historycznie zorientowane;
  • nauczanie gry na instrumentach dętych drewnianych.

Rejestracja prelegentów możliwa jest do 15 października 2021 r. przez formularz. Należy podać imię i nazwisko referenta, tytuł wystąpienia, jednostkę zatrudniającą lub miejsce studiów doktoranckich oraz przesłać streszczenie w języku polskim (do 250 słów), które zostanie opublikowane w Księdze Abstraktów. Samo wystąpienie powinno zamknąć się w 10–20 min. Po każdym referacie przewidziany jest czas na zadawanie pytań lub krótką dyskusję. Jednocześnie organizator zastrzega sobie możliwość odrzucenia prezentacji bez podania przyczyny.

 

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, a prelegenci będą mogli przesłać swoje referaty do publikacji, której wydanie w formie drukowanej i e-booka planowane jest do końca 2021 r. Osoby, które zdecydują się na takie rozwiązanie muszą to zadeklarować oraz wysłać pełen tekst do 15 października zgodnie z wytycznymi. Przede wszystkim powinien on być oryginalny i nie może być wcześniej opublikowany w części lub w całości. Nie może przekroczyć 40 tys. znaków razem z bibliografią. Powinien zawierać bibliografię cytowaną, notę biograficzną w j. polskim (do 150 słów), abstrakt w j. polskim i j. angielskim (do 250 słów), oraz słowa kluczowe w j. polskim i j. angielskim (od 3 do 6). Nota biograficzna powinna zawierać afiliację autora/autorów, adres e-mail, nr ORCID ID (jeśli autor posiada).

 

Instrukcja wydawnicza do przygotowania tekstu znajduje się na stronie Wydawnictwa pod linkiem: https://amuz.gda.pl/akademia/biuro-ds-nauki-rozwoju-kadr-i-wydawnictwa/wydawnictwo,79

 

Uczestnictwo bierne – jako słuchacz – również należy zgłosić przez formularz, nie później jednak niż do 20 października 2021 r. W takim przypadku istnieje możliwość uzyskania zaświadczenie o biernym udziale w sesji.

 

Sesji towarzyszyć będą koncerty, które zależnie od aktualnych obostrzeń obędą się w Auli Koncertowej i Sali Koncertowej Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku lub na kanale Uczelni na YouTube. Przewidujemy wystąpienie m.in. uczniów zaprzyjaźnionych i zaproszonych szkół muzycznych oraz kwintetu dętego LutosAir.

 

Liczba miejsc na koncertach jest ograniczona. Prosimy o wcześniejsze przybycie celem obowiązkowego wypełnienia oświadczenia uczestnika. Formularz można także POBRAĆ TUTAJ, uzupełnić, wydrukować i podpisany przynieść ze sobą na wydarzenie.
Przed wejściem na wydarzenie formularz należy wrzucić do urny przy drzwiach.



Wszelkie pytania prosimy kierować w formie mailowej na adres: m.pachowicz@amuz.gda.pl