Wykonawcy:

zespoły kameralne pracujące z prof. Sebastianem Hamannem

Program:

M. Ravel – Trio fortepianowe a-moll
cz. IV Final (Animé)

wyk. Madame Piano Trio:
Kornelia Huk – skrzypce
Natalia Wicka – wiolonczela
Marta Misztal – fortepian
z klasy kameralistyki dr hab. Bogny Czerwińskiej-Szymuli i dr Pauli Preuss


G. Mahler – Kwartet fortepianowy a-moll

wyk. Barbara Sowa – skrzypce
Zyta Woelke – altówka
Julia Pasternak – wiolonczela
Miłosz Rządkiewicz – fortepian
z klasy kameralistyki prof. dr hab. Anny Prabuckiej-Firlej i dra hab. Roberta Kwiatkowskiego


L. van Beethoven – Trio fortepianowe G-dur op. 1 nr 2
cz. I Adagio – Allegro vivace

wyk. Anna Ciecholewska – skrzypce
Adam Janicki – wiolonczela
Chenyu Li – fortepian
z klasy kameralistyki dr Magdaleny Ochlik-Jankowskiej i dr Karoliny Nowotczyńskiej


J. Sibelius – Voces Intimae op. 56
cz. III Adagio di molto

wyk. Maria Pawelska – skrzypce
Olga Woźniak – skrzypce
Weronika Dobek – altówka
Magdalena Skrętowska – wiolonczela
z klasy kameralistyki dra hab. Roberta Kwiatkowskiego i dr Pauli Preuss


R. Schumann – Kwintet fortepianowy Es-dur major op. 44
cz. I Allegro brillante

wyk. Zofia Trybus – skrzypce
Jakub Kluza- skrzypce
Agata Polit – altówka
Jan Dutkiewicz – wiolonczela
Jazhuo Shi – fortepian
z klasy kameralistyki dra hab. Roberta Kwiatkowskiego i dr Dominiki Glapiak


B. Bartók – Kwintet fortepianowy C-dur Sz. 23
cz. IV Poco a poco piu vivace

wyk. Maryia Hanevich – skrzypce
Zuzanna Adler – skrzypce
Natalia Marek – altówka
Jakubas Savickas – wiolonczela
Wiktoria Szczygielska – fortepian
z klasy kameralistyki dr hab. Bogny Czerwińskiej-Szymuli i dra hab. Roberta Kwiatkowskiego


L. van Beethoven – Trio fortepianowe D-dur op. 70 nr 1 "Duch"
cz. I Allegro vivace e con brio

wyk. Jakub Piwowarski – skrzypce
Flavia Rachwal – wiolonczela
Jan Barszcz – fortepian
z klasy kameralistyki dr hab. Bogny Czerwińskiej-Szymuli i dra hab. Roberta Kwiatkowskiego

KOORDYNATOR:

dr hab. Bogna Czerwińska-Szymula

ORGANIZATOR:

Katedra Kameralistyki


Sebastian Hamann

Urodzony w rodzinie, której muzyczne korzenie sięgają XIX wieku, Sebastian Hamann dorastał otoczony i inspirowany muzyką, najpierw
w Skandynawii, a później w Niemczech. Jego wykształcenie muzyczne jako skrzypka i altowiolisty pozwoliło mu od młodości występować i wygrywać międzynarodowe konkursy jako solista, kameralista i koncertmistrz na całym świecie. Równolegle z działalnością wykonawczą, od początku lat 90. prowadzi działalność pedagogiczną pod wpływem swojego nauczyciela, w duchu nieustannego dążenia do „doskonałości i czystości brzmienia”.

Jego pedagogami byli Serge Collot, Nora Chastain, Emanuel Hurwitz, Henry Meyer, Miriam Fried, Walter Levin, Uwe-Martin Haiberg, Winfried Rademacher, Conrad von der Goltz, Heinrich Schiff i William Pleeth. Po profesurach na Uniwersytecie w Lubece, Frankfurcie nad Menem i Uniwersytecie w Bazylei, Sebastian Hamann dołączył do wydziału w Lucerne School of Music w 2004 roku. Jego studenci są laureatami nagród takich międzynarodowych konkursów, jak m.in. Konkurs ARD w Monachium, Franz Schubert Competition w Graz
i Charles Hennen Concours w Heerlen, a obecnie zajmują stanowiska w orkiestrach i instytucjach edukacyjnych na całym świecie.
Jego długa kariera muzyczna została wzmocniona bogatym doświadczeniem jako koncertmistrz w Essen, Frankfurcie, Kolonii, Lubece oraz jako gościnny koncertmistrz Mahler Chamber Orchestra i Balthasar Neumann Ensemble. Sebastian Hamann znany jest również
z międzynarodowej kariery jako solista i pierwszy skrzypek Kwartetu Amati i Miró Trio, a także jako dyrygent Camerata Hanseatica Gdańsk i Lucerne Chamber Orchestra. Występował na wielu festiwalach, m. in.: Schleswig-Holstein Musik Festival, Ravinia Festival
w Chicago, Rheingau Musik Festival, Gstaad Menuhin Festival, Sion Festival, Biennale de quatuors à cordes w Paryżu. Z pasją łączy żywą różnorodność swojej kariery koncertowej z działalnością dydaktyczną, kierując się pragnieniem wyszkolenia swoich studentów, aby byli kreatywnymi i ciekawymi muzykami.

Jesienią 2014 roku został mianowany profesorem skrzypiec w Hochschule für Musik we Freiburgu (następca prof. Rainera Kussmaula).
Od października 2022 roku został Profesorem współpracującym w Katedrze Kameralistyki Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku.