cos

Uroczystość wręczenia nominacji doktorskich i habilitacji w ramach Święta Uczelni

10 maja 2019 11:00

Loading Map....

Data:
10/05/2019
11:00 - 12:30


Miejsce:
Sala Koncertowa w budynku żółtym Akademii Muzycznej w Gdańsku


Opis wydarzenia:

Uroczystość wręczenia nominacji doktorskich i habilitacji w ramach Święta Uczelni

 

Uroczystość uświetni występ Kwartetu smyczkowego Hevelius z klasy kameralistyki dra hab. Roberta Kwiatkowskiego w składzie:
Małgorzata Wójcik – I skrzypce
Rafał Marek Wiśniewski – II skrzypce
Patryk Purzycki – altówka
Jakub Grzelachowski – wiolonczela

Program:
A. Dvořák – Kwartet Smyczkowy nr 12 F-dur op. 96 „Amerykański”:
I. Allegro ma non troppo
II. Lento

L. van Beethoven – Kwartet c-moll op. 18 nr 4:
IV. Allegro-Prestissimo

 

Kwartet przygotowuje się do udziału w VII Stockholm International Music Competition.

 

 

PROMOCJE DOKTORSKIE

 

Dyscyplina artystyczna – dyrygentura

1. dr Adam Banaszak – promotor: dr hab. Marcin Nałęcz-Niesiołowski
Tytuł rozprawy: Krakowiacy i górale Jana Stefaniego – konteksty, idee, wybrane problemy interpretacyjne.

 

Dyscyplina artystyczna – instrumentalistyka
1.
dr Edyta Baczewska – promotor: prof. dr hab. Wojciech Orawiec
Tytuł rozprawy: Specyfika gry oraz relacje wykonawcze w triu złożonym z oboju, fagotu i fortepianu na przykładzie wybranych utworów XXI wieku.

2. dr Natan Dondalski – promotor: prof. dr hab. Małgorzata Skorupa
Tytuł rozprawy: Problematyka wykonawczo-interpretacyjna oraz język muzyczny Gabriela Fauré na przykładzie Sonaty skrzypcowej A-dur op. 13 i zapomnianego Koncertu skrzypcowego d-moll op. 14.

3. dr Wojciech Fudala – promotor: dr hab. Tadeusz Samerek
Tytuł rozprawy: Indywidualizm języka muzycznego Mieczysława Weinberga w kontekście polityczno-historycznym w XX-wiecznej Europie na przykładzie sonat na wiolonczelę i fortepian nr 1 op. 21, nr 2 op. 63 oraz sonaty nr 1 op. 72 na wiolonczelę solo.

4. dr Maciej Gański – promotor: dr hab. Paweł Rydel
Tytuł rozprawy: Transkrypcje pieśni i oper w twórczości Ferenca Liszta.

5. dr Rafał Jędrzejewski – promotor: prof. dr hab. Krzysztof Langman
Tytuł rozprawy: Współczesne techniki gry na flecie poprzecznym i ich wpływ na niekonwencjonalne brzmienie instrumentu w muzyce XX i XXI wieku.

6. dr Krzysztof Maria Komendarek-Tymendorf – promotor: prof. dr hab. Irena Albrecht
Tytuł rozprawy: Zagadnienia wykonawcze i interpretacyjne Sonaty na altówkę solo (1959) Fiodora Drużynina oraz Sonaty na altówkę solo nr 3 op. 135 (1982) Mieczysława Wajnberga.

7. dr Marcin Kozioł – promotor: dr hab. Robert Kwiatkowski
Tytuł rozprawy: Miejsce gitary we współczesnej partyturze kwintetu gitarowego na przykładzie utworów P. Mossa, N. Kuhara i A. Ourkouzounova.

8. dr Marta Kur – promotor: prof. dr hab. Waldemar Wojtal
Tytuł rozprawy: Narracja muzyczna w wybranych utworach Johannesa Brahmsa na przykładzie Intermezzi op. 117 i Klavierstuecke op. 118 na fortepian solo oraz Sonaty d-moll op. 108 na fortepian i skrzypce.

9. dr Rafał Aleksander Lewandowski – promotor: dr hab. Piotr Nowicki
Tytuł rozprawy: Zagadnienia interpretacyjne i specyfika faktury pianistycznej w miniaturach fortepianowych Alicji Jonas i Jonathana Dawe.

10. dr Ewa Nowacka – promotor: prof. dr hab. Bogdan Ocieszak
Tytuł rozprawy: „Zmienne oblicze” klarnetu basowego. Rozwój literatury muzycznej na klarnet basowy w kontekście epok i nurtów muzycznych.

11. dr Artur Jacek Pachlewski – promotor: prof. dr hab. Bogdan Ocieszak
Tytuł rozprawy: Różnorodność stylistyczna twórczości klarnetowej Charlesa Camilleriego i związane z tym zagadnienia wykonawcze.

12. dr Mirosław Pachowicz – promotor: prof. dr hab. Wojciech Orawiec
Tytuł rozprawy: Współczesne transkrypcje na fagot i fortepian utworów romantycznych na przykładzie Sonaty d-moll M. Glinki, Fantasiestücke op. 73 R. Schumanna, Vier Fantasiestücke op. 43 N. Gade oraz Sonaty F-dur op. 120 nr 1 J. Brahmsa.

13. dr Ewa Sarwińska-Kowalczyk – promotor: prof. dr hab. Anna Prabucka-Firlej
Tytuł rozprawy: Aspekty pracy zespołowej w kwartecie fortepianowym na przykładzie Kwartetu g-moll KV 478 Wolfganga Amadeusza Mozarta, Kwartetu g-moll op. 25 Johannesa Brahmsa i Kwartetu nr 1 Bohuslava Martinu.

14. dr Anna Dorota Sikorzak-Olek – promotor: prof. dr hab. Maciej Sobczak
Tytuł rozprawy: Ewolucja techniki harfowej na przełomie XVIII i XIX wieku na przykładzie wybranych utworów z zasobów Biblioteki Książąt Czartoryskich w Krakowie w aspekcie przełomowego wynalazku polskiego konstruktora Karola Grolla.

15. dr Ireneusz Stawniak – promotor: prof. dr hab. Józef Raatz
Tytuł rozprawy: Obój w twórczości solowej i kameralnej Antala Doratiego.

16. dr Marek Stawniak – promotor: prof. dr hab. Elżbieta Rosińska
Tytuł rozprawy: Polska współczesna muzyka akordeonowa w twórczości Mikołaja Majkusiaka i Krzysztofa Naklickiego.

17. dr Łukasz Szajewski – promotor: prof. dr hab. Bogdan Ocieszak
Tytuł rozprawy: Czy tylko Time Pieces? Robert Muczynski – kompozytor znany czy niedoceniany? – na podstawie twórczości klarnetowej.

18. dr Rafał Tworek – promotor: prof. dr hab. Leszek Kułakowski
Tytuł rozprawy: Fortepian preparowany i amplifikowany we współczesnej muzyce jazzowej na przykładzie twórczości i wykonawstwa Esbjoerna Svenssona, Leszka Możdżera i autora dysertacji.

19. dr Ireneusz Sylwester Wojtczak – promotor: dr hab. Maciej Grzywacz
Tytuł rozprawy: Folklor muzyczny regionu łęczyckiego a muzyka współczesnego jazzu w kontekście dzieła artystycznego, zawierającego autorskie aranżacje utworów ludowych.

20. dr Maciej Zakrzewski – promotor: dr hab. Hanna Dys
Tytuł rozprawy: Tradycja i nowoczesność w twórczości organowej Naji Hakima. Problemy wykonawcze wybranych utworów.

Dyscyplina artystyczna – wokalistyka
1. dr Miłosz Gałaj – promotor: prof. dr Andrzej Nanowski
Tytuł rozprawy: Relacje stylistyki muzycznej z techniką wokalną i interpretacją aktorską na przykładzie amerykańskiej literatury musicalowej.

2. dr Małgorzata Kustosz-Piątosa – promotor: dr hab. Aleksandra Bubicz-Mojsa
Tytuł rozprawy: Techniczne i interpretacyjne zagadnienia wykonawcze w kontekście stylów muzycznych wykorzystanych w wybranych piosenkach dla dzieci z muzyką Jerzego Wasowskiego.

3. dr Agnieszka Maciejewska – promotor: prof. dr hab. Tadeusz Pszonka
Tytuł rozprawy: Determinizm kulturowo-obyczajowy w kompozytorskim ujęciu amantki w oparciu o wybrane arie operetek J. Straussa, E. Kalmana i F. Lehara.

4. dr Paweł Skałuba – promotor: dr hab. Krzysztof Szmyt
Tytuł rozprawy: Tenor moniuszkowski – autorskie ujęcie uwarunkowań istotnych w kreowaniu postaci w operach Stanisława Moniuszki.

5. dr Krystyna Stańko – promotor: prof. dr hab. Renata Danel
Tytuł rozprawy: Jazzowe interpretacje wokalne polskiej poezji, na przykładzie płyty Kropla Słowa.

6. dr Leszek Świdziński – promotor: prof. dr hab. Jerzy Knetig
Tytuł rozprawy: Dialog artystyczny i partnerstwo między śpiewakiem a pianistą w cyklach Liederkreis op. 39 i Dichterliebe op. 48 R. Schumanna.

7. dr Beata Wardak-Świdzińska – promotor: prof. dr hab. Ewa Iżykowska-Lipińska
Tytuł rozprawy: Chopinowski Teatr Pieśni. Bogactwo dramaturgiczne Pieśni op. 74 F. Chopina jako źródło inspiracji współczesnego nawiązania do tradycji romantycznego Liederspielu.

8. dr Ewa Wolak-Czarniak – promotor: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
Tytuł rozprawy: R. Wagner Wesendonck-Lieder WWV 91 – poetyka brzmienia, harmonia dźwięków oraz wyzwania interpretacyjne i wokalne w kontekście dwóch różnych praktyk wykonawczych – z towarzyszeniem fortepianu i orkiestry.

 

Dyscyplina artystyczna – dyrygentura chóralna

1. Joanna Pestka – promotor: prof. dr hab. Waldemar Górski
Tytuł rozprawy: Współczesna interpretacja polskich pieśni patriotycznych na podstawie wybranych kompozycji Piotra Jańczaka i Kamila Cieślika.

2. Anastasiya Senkavets – promotor: prof. dr hab. Waldemar Górski
Tytuł rozprawy: Śpiewy i teksty liturgiczne kościoła prawosławnego na przykładzie twórczości białoruskich kompozytorów: Iriny Denisowej i ks. Andreja Bondarenko. Aspekty pracy dyrygenta.

3. Beata Śnieg-Wądołowska – promotor: dr hab. Aleksandra Grucza-Rogalska
Tytuł rozprawy: Cykl Orationes Latinae Jakuba Neske jako przykład połączenia tradycji i nowatorstwa we współczesnych opracowaniach chóralnych. W obliczu prawykonania.

 

Dyscyplina artystyczna – rytmika
1. Taida Wiśniewska – promotor: prof. dr hab. Małgorzata Kuchtyk
Tytuł rozprawy: Interpretacje ruchowe muzyki Wojciecha Kilara w kontekście stylistyki wybranych dzieł.

PROMOCJE HABILITACYJNE

 

Dyscyplina artystyczna – instrumentalistyka

1. dr hab. Katarzyna Myćkadzieło artystyczne: Płyta CD pt. „Katarzyna Myćka – Marimba Present” (MR874592).
2. dr hab. Karolina Piątkowska-Nowicka dzieło artystyczne: Płyta CD pt. Debussy/Prokofiew/Lutosławski” (DUX 1358).
3. dr hab. Piotr Słopeckidzieło artystyczne: dwupłytowy album CD pt. „Fuguecraft – Sweelinck, Bach, Beethoven” (DUX 1398).
4. dr hab. Małgorzata Walentynowicz dzieło artystyczne: Płyta CD pt. „Luxus” (GEN 16443).
5. dr hab. Anna Wandtke-Wypych dzieło artystyczne: Płyta CD pt. „Wandtke plays Polish” (Requiem Records 170/04/2018).

 

Dyscyplina artystyczna – dyrygentura

1. dr hab. Mariusz Białkowskidzieło artystyczne: Płyta CD pt. „Adiutor ad locum sacrum vocat” (Wydawnictwo Święty Wojciech, ISBN 978-83-8065-037-4) zrealizowana z zespołem Schola gregoriańska Canticum Cordium.
2. dr hab. Małgorzata Bornowska dzieło artystyczne: Płyta CD pt. „Stabat Mater Janusza Stalmierskiego, Popule meus Mariana Sawy oraz Dwa motety wielkopostne Pawła Łukaszewskiego – Memento mei, Domine i Crucem tuam adoramus, Domine”.
3. dr hab. Anna Wilczewska – dzieło artystyczne: Płyta CD pt. „Song of the North” (DUX 1405) w wykonaniu Chóru Kameralnego „441 Hz”.

 

Organizator:
Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku