cos

Sesja naukowo-artystyczna „Sztuka włoskiego baroku”

16 listopada 2017 00:00

Loading Map....

Data:
16/11/2017 - 18/11/2017
Wydarzenie całodniowe


Miejsce:
Sala Senatu w budynku czerwonym Akademii Muzycznej w Gdańsku


Opis wydarzenia:

SZTUKA WŁOSKIEGO BAROKU
Sesja naukowo-artystyczna

Harmonogram:

16 listopada, czwartek, godz. 18.00 (Sala Senatu, budynek czerwony)
Vanitas Vanitatum.  Dialog pomiędzy wschodem, a południem.
wyk. Przemysław Ostrowski – lira korbowa, śpiew
Maksym Zajączkiewicz – klawesyn

17 listopada, piątek (Sala Senatu, budynek czerwony)

WYKŁADY, godz. 10:00-13:00
10.00 – Otwarcie sesji przez Dziekana Wydziału Instrumentalnego prof. Elżbietę Rosińską
10.05 – Nowatorski dialog z tradycją na podstawie wczesnych portretów Caravaggia / Zofia Wesner (Akademia Sztuk Pięknych Gdańsk)
11.05 – Włoskie instrumenty klawiszowe we wczesnym baroku – historia, ośrodki, charakterystyka / Dagmara Tyrcha (Akademia Muzyczna Poznań)
12.05 – The constitutive characters in Scarlatti’s Sonatas / Giorgio Dellarole (Conservatory Arrigo Boito Parma)

PANEL STUDENCKI, godz. 14.00-16.00
Giulio Caccini. Sylwetka kompozytora oraz zarys twórczości wokalnej / Anastazja Połtawska (Uniwersytet Gdański – Gdańsk) 
Wiolonczela współczesna i barokowa. Podobieństwa i różnice wybranych aspektów interpretacyjnych na przykładzie 6 Sonat wiolonczelowych Antonio Vivaldiego (RV 47, 41, 43, 45, 40, 46) / Karolina Pływaczewska (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina – Warszawa)
Vielle a rouge, czyli o lirze korbowej w baroku słów kilka / Przemysław Ostrowski (Uniwersytet Jagieloński – Kraków)
Muzyczne interpretacje Psalmu 112 – od Monteverdiego do Mozarta / Agnieszka Teodora Żabińska (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina – Warszawa)
Afekt / gest – o geście w sztuce włoskiego baroku (malarstwo i muzyka) / Magdalena Jędrzejewska (Akademia Muzyczna – Gdańsk)
Martwa natura w twórczości Evaristo Baschenisa / Gabriela Zbirohowska-Kościa (Uniwersytet Gdański – Gdańsk)

KONCERT, godz. 18.00 (Sala Senatu, budynek czerwony)
Wieczór Sonat Domenico Scarlattiego
wyk. Giorgio Dellarole – akordeon

18 listopada, sobota (Sala Senatu, budynek czerwony)

WYKŁADY, godz. 10:00-13:00
10.00 –  Michelangelo Rossi – nieodrodny syn epoki czy ekstrawagancki indywidualista? / Ireneusz Wyrwa (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina – Warszawa)
11.00 – Z problemów repertuaru klawesynowego  muzyki włoskiej / Urszula Bartkiewicz (Akademia Muzyczna Bydgoszcz)
12.00 – The instrumentation of Monteverdi’s Marian Vespers of 1610 Problems, Considerations and Options / Peter van Heyghen (Koninklijk Conservatorium Brussel)

 

Organizacja:
Katedra Organów, Klawesynu, Akordeonu i Gitary
Koło Naukowe Muzyki Dawnej

Koordynacja:
dr hab. Małgorzata Skotnicka

WSTĘP WOLNY