cos

Recital obojowy Marty Różańskiej

22 listopada 2018 15:00

Loading Map....

Data:
22/11/2018
15:00 - 16:00


Miejsce:
Aula Koncertowa w budynku czerwonym Akademii Muzycznej w Gdańsku


Opis wydarzenia:

Recital obojowy Marty Różańskiej

Wykonawcy:
Marta Różańska – obój
Zofia Elwart – wiolonczela
Anna Mikolon – fortepian

W programie:
utwory René de Boisdeffre:

Poème pastoral trio na obój, wiolonczelę i fortepian, op. 87
cz. 1 Matinée de Printemps
cz. 2 Angelus
cz. 3 Sous Bois
cz. 4 Sur le Pre

Trois pièces na obój i fortepian, op. 26
No. 1 Prélude pastoral
No. 2 Prière
No. 3 Villanelle

Scènes villageoises na obój i fortepian, op. 86
cz. 1 allegro moderato
cz. 2 andante
cz. 3 allegro

2 Elévation na obój i fortepian, op. 61

 

Organizator:
Katedra Instrumentów Dętych i Perkusji

 

WSTĘP WOLNY

MARTA RÓŻAŃSKA

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie oboju prof. Józefa Raatza (dyplom z wyróżnieniem w 2007 roku). W 2005 i 2006 roku otrzymała stypendium Ministra Kultury. W ramach programu Erasmus studiowała w Conservatoire National de Musique et de Danse de Lyon w klasie oboju prof. Jeana Louisa Capezzali oraz prof. Jérôme’a Guicharda. Brała udział w wielu kursach mistrzowskich prowadzonych przez m.in. Jérôme’a Guicharda, Nicolasa Daniela, Diethelma Jonasa czy Jerzego Kotyczkę.

W 2004 roku zdobyła Nagrodę Jury na 1’Concorso Internazionale per Oboe Giuseppe Ferlendis w Adrara S. Martino we Włoszech, gdzie była najmłodszą uczestniczką. W tym samym roku wraz z trio stroikowym MAG otrzymała Honorowe Wyróżnienie na VIII Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie. W 2007 roku otrzymała stypendium w ramach studiów podyplomowych w Royal Northern College of Music w Manchester w Anglii w klasie prof. Jonathana Small.

Pierwsza oboistka w Operze Bałtyckiej w Gdańsku oraz członek orkiestry Sinfonietta Pomerania. Współpracuje z Polską Filharmonią Bałtycką, Capellą Gedanensis, Polską Filharmonią Kameralną Sopot, Elbląską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Kameralną Hanseatica, Orkiestrą Kameralną Progress oraz Polską Filharmonią Sinfonia Baltica w Słupsku. Od października 2006 roku jest pedagogiem Akademii Muzycznej w Gdańsku, gdzie pełni funkcję adiunkta w klasie oboju.

Występuje jako solistka i kameralistka w kraju i za granicą na wielu ważnych koncertach i festiwalach muzycznych. W 2013 roku wraz z Andrzejem Wojciechowskim i Mirosławem Pachowiczem utworzyli Gdańskie Trio Stroikowe. Zespół ten prowadzi szeroko zakrojoną działalność artystyczną, a wśród jego sukcesów są: III Nagroda Główna podczas International Music Competition na Malcie (2014), I Nagroda podczas 25. International Competition for Young Musician „Città di Barletta” oraz Nagroda Specjalna za wykonanie utworu powstałego po roku 1960 podczas 25. International Competition for Young Musician „Città di Barletta”.

Dokonała wielu nagrań płytowych, m.in. V i VI Symfonii L. van Beethovena – pod batutą Wojciecha Rajskiego, Opentańca którego twórcami byli Adam Sztaba i Tomasz Filipczak, dla firmy DUX utworów pięciu współczesnych kompozytorów związanych z Gdańskiem: Krzysztofa Olczaka, Andrzeja Dziadka, Radosława Łuczkowskiego, Tadeusza Dixy i Marka Czerniewicza, Aforyzmów na kwartet dęty Radosława Łuczkowskiego, a wraz z Gdańskim Zespołem Instrumentów Dętych nagrała utwory J.N. Hummla, W.A. Mozarta i Ch. Gounoda.

 

ZOFIA ELWART

Ukończyła z wyróżnieniem studia magisterskie w Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie wiolonczeli dr hab. Katarzyny Polonek.

Prowadzi szeroką działalność koncertową w dziedzinie kameralistyki.

W latach 2015-2017 zajmowała stanowisko muzyka orkiestrowego w Polskiej Orkiestrze Sinfonia Iuventus w Warszawie. Obecnie jest koncertmistrzem wiolonczel Opery Bałtyckiej w Gdańsku oraz na stałe współpracuje z Teatrem Muzycznym im. Danuty Baduszkowej w Gdyni i Polską Filharmonią Bałtycką im. F. Chopina w Gdańsku.
Była koncertmistrzem międzynarodowych orkiestr symfonicznych: I, Culture Orchestra i Pan-European Philharmonia oraz współpracowała z takimi orkiestrami jak: Orkiestra Kameralnaa L’Autunno, Orkiestra Collegium F, Filharmonia Gorzowska, Teatr Muzyczny i Teatr Nowy w Poznaniu.

Była dwukrotną stypendystką Rektora dla najlepszych studentów Akademii Muzycznej w Poznaniu oraz stypendystką Międzynarodowej Organizacji Soroptimist International.

W 2010 r. otrzymała II miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Wiolonczelowym w Bydgoszczy; w 2012 r. – III miejsce w II Ogólnopolskim Turnieju Wiolonczeli i Kontrabasu w Warszawie, a w 2014 r. wraz z zespołem Feroce Trio została finalistką 3rd PIANO and Chamber Music Competition w Mediolanie (Włochy).
Dwukrotnie wystąpiła jako solistka w ramach koncertów „Młode Talenty w Polskiej Filharmonii Bałtyckiej”. Wielokrotnie uczestniczyła w kursach mistrzowskich m.in. w klasie: prof. Kazimierza Michalika, prof. Stanisława Pokorskiego, prof. Stefana Popova, prof. Romana Jabłońskiego oraz w Międzynarodowym Festiwalu Kameralistyki Ensemble w Książu.
W latach 2010-2015 wykonała cykl koncertów solowych w Oslo, Karlskronie, Reykiaviku i Gdańsku, w ramach projektu „Ostańce Próśb” realizowanego przez Muzeum Narodowe w Gdańsku. Nagrała również muzykę do filmu pt. „Ostańce Próśb”.

W 2016 r. dzięki dofinansowaniu Miasta Gdańsk zorganizowała pierwszy koncert poświęcony w całości twórczości Mieczysława Wajnberga 3///TRIO, podczas którego wystąpiła m.in. z Szymonem Krzeszowcem. W 2018 r. koncert ten został wykonany ponownie w ramach Festiwalu Kultury Żydowskiej „Zbliżenia”.

 

ANNA MIKOLON

Pianistka, stypendystka Towarzystwa im. Fryderyka Chopina oraz Fundacji Sztuki Dziecka, laureatka I nagrody w Konkursie Muzyki Dawnej w Łodzi, laureatka Konkursu Solfeżowego w Łodzi. Absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie prof. Bogdana Czapiewskiego i prof. Andrzeja Artykiewicza. Odbyła staż artystyczny w zakresie kameralistyki fortepianowej w UMFC w Warszawie pod kierunkiem prof. Katarzyny Jankowskiej-Borzykowskiej. W 2011 r. obroniła doktorat w dyscyplinie artystycznej – instrumentalistyka (promotor – prof. Anna Prabucka-Firlej). Jako pedagog Akademii Muzycznej i Szkoły Muzycznej II st. w Gdańsku przyczynia się do sukcesów studentów i uczniów (otrzymała 3 nagrody Dyrektora ZSM za osiągnięcia dydaktyczne). Współtworzy projekty edukacyjne jak np. Mała Gdyńska Filharmonia czy Poranki Muzyczne w Filharmonii Kaszubskiej. Pianista podczas wielu kursów mistrzowskich artystów tej miary, co: prof. Bożena Harasimowicz, prof. Izabela Kłosińska, prof. Urszula Kryger, prof. Charlotte Lehmann, prof. Helena Łazarska, prof. Jadwiga Rappe, prof. Claudio Desderi, prof. Paul Esswood, prof. Ryszard Minkiewicz, Agnes Wolska, dr Katarzyna Dondalska, Andre Orlowitz, dr Marek Rzepka, dr Wojciech Mrozek, dr Jacek Szymański. Wielokrotnie nagradzana jako akompaniator na konkursach. Ma w swoim dorobku liczne publikacje i nagrania, m.in.: cykle miniatur fortepianowych Z. Noskowskiego, utwory solowe i kameralne D. Szostakowicza, solo fortepianowe w operze Rosenkavalier R. Straussa, utwory kameralne J. Bruzdowicz (płyta miesiąca miesięcznika Muzyka 21), pieśni F. Chopina, S. Moniuszki, B. Brittena, G. Verdiego, V. Belliniego, R. Quiltera, E.W. Korngolda, G. Finzi’ego, K. Pałubickiego, H.H. Jabłońskiego, W. Walentynowicza, M.K. Ogińskiego, R. Kłoczko i wielu innych. Prowadząc różnorodną działalność koncertową – kameralną i solową – współpracując zarówno z wokalistami, jak i z instrumentalistami wykonała już 750 koncertów. Od 2013 r. tworzy wraz z Anną Liszewską duet fortepianowy. Uczestniczy w festiwalach muzycznych, takich jak: Gdańskie Lato Muzyczne – Chopin nad wodami Motławy, Gdański Festiwal Muzyczny, Międzynarodowy Festiwal Duetów Fortepianowych, Gdynia Classica Nova, Sopockie Dni Sztuki Wokalnej, Sonosfera, Dobrodzień Classic Festival, Festiwal Muzyki Współczesnej Nowe Fale, Muzyczne Dni Drozdowo-Łomża, Kalejdoskop Form Muzycznych i Festiwal Muzyki Sakralnej w Sopocie. Nie stroni od prawykonań muzyki nowej (Olivier Greif, Marcin Łukaszewski, Rafał Kłoczko) lub dawno zapomnianej. Od kilku lat współorganizuje Koncerty w Centrum Ekumenicznym w Gdańsku-Oliwie oraz Międzynarodowy Festiwal Wieczory Muzyczne u św. Andrzeja Boboli w Sopocie. Przez 11 lat była pianistą-korepetytorem solistów w Operze Bałtyckiej. Zagrała ok. 1000 prób, 180 spektakli jako muzyk orkiestrowy, ma 43 opery w repertuarze, otrzymała Nagrodę POB za realizację opery Rosenkavalier R. Straussa, współpracowała z Teatrem w Ingolstadt, realizowała Gwałt na Lukrecji B. Brittena dla TV Mezzo, akompaniowała podczas przesłuchań dla: ZBF Agentur Leipzig 2003, European Opera Center Liverpool 2007 i Belvedere Competition 2014, 2015 i 2016.