cos

„Akordeon w stroju mezotonicznym” – recital mistrzowski Hansa Maiera

31 maja 2017 18:00

Loading Map....

Data:
31/05/2017
18:00 - 19:30


Miejsce:
Sala Senatu w budynku czerwonym Akademii Muzycznej w Gdańsku


Opis wydarzenia:

Recital mistrzowski „Akordeon w stroju mezotonicznym”

Wykonawca:
HANS MAIER (Musikhochschule Trossingen) – akordeon

Program:
Girolamo Frescobaldi (1583-1643)”
Toccata avanti la messa della Madonna
Toccata per l’Elevation
e (Fiori musicali, 1635)
Canzon terza detta La Crivelli (Canzoni alla Francese, 1645)

Johann Jacob Froberger (1616-1667) 
Fantasia V, FbWV 205
Canzon II, FbWV 302
Fantasia II, FbWV 202

Domenico Zipoli (1688-1726) 
Canzona in d
Canzona in C
Canzona in F

Nikolaus Brass (1949) 
Harmonies (2014) na akordeon w stroju mezotonicznym

Girolamo Frescobaldi (1583-1643) 
Canzon quinta detta la Bellerofonte
Canzon ottava detta La Vincenti

Domenico Zipoli (1688-1726)  
Canzona in e
Canzona in g

Girolamo Frescobaldi (1583-1643)  
Capriccio di durezze
(Il primo libro di Capricci,1626)   
Canzon nona detta La Querina (Canzoni alla Francese, 1645)

 

Organizacja:
Katedra Organów, Klawesynu, Akordeonu i Gitary

 

 

 

Hans Maier (ur. 1.08.1977)
Studiował grę na akordeonie w klasie Hugo Notha w Musikhochschule w Trossingen oraz muzykologię, japonistykę i literaturę niemiecką na Ludwig-Maximilians-Universität w Monachium, uzyskując tytuł magistra na podstawie pracy „Toru Takemitsu i muzyka zachodnia”. Ponadto uczestniczył w licznych kursach muzyki dawnej, m.in. z Martinem Haselböckiem i Jory Vinicourem.

Koncertował jako solista i kameralista na festiwalach – Konzerte der Hofburgkapelle Wien, Lautwechsel 2005, Gmundener Festwochen 2004, Traumspiele 2002, Artionale 2004, Fest für Neue Musik München, Orgelfestival Smarano, Expo 2000 w renomowanych salach koncertowych Europy i Japonii, m.in. Gasteig w Monachium, Staatsoper i Schauspielhaus w Stuttgarcie, Schauspielhaus w Bochum, Maytheater Ōsaka, Reinanzaka-Kyōkai Tōkyō, Teatr im. Słowackiego w Krakowie, Hofburgkapelle w Wiedniu, Teatro Valli w Reggio Emilia, Kongresshalle w Böblingen, Kathedrale St. Michel w Brukseli.

Współpracuje z kompozytorami, m.in. Nikolausem Brassem, Albrechtem Gürschingiem i Peterem Beyerem, których dzieła prawykonywał.

Od roku akademickiego 2007/2008 jest profesorem akordeonu i muzyki kameralnej w Musikhochschule w Trossingen. Wielu jego studentów zostało lauretami stypendystami, m.in. Studienstiftung des Deutschen Volkes, Yehudi-Menuhin-Live-Music-Now-Stiftung, Iris-Marquardt-Preis, Wettbewerb der Deutschen Musikhochschulen, Jütting-Stipen-dium oraz DAAD.

Hans Maier gra na akordeonie firmy Pigini, który został zmodyfikowany przez Hartmuta Saama i nastrojony w systemie mezotonicznym (średniotonowym), typowym dla muzyki na instrumenty klawiszowe epoki renesansu i wczesnego baroku – a’ = 415 Hz.