cos

„Debussy • Prokofiev • Lutosławski”
DUX 1358, 2017
płyta CD

Nagranie jest zapisem trzech niezwykłych, z pozoru różnych, a w rzeczywistości bardzo sobie bliskich dzieł kameralnych, wyrosłych z francuskiej tradycji muzycznej i związanych (każde na swój sposób) z wielkim nurtem XX-wiecznej muzyki, jakim był neoklasycyzm. Zestawienie tych utworów jest więc z jednej strony zaproszeniem do intelektualnej gry, polegającej na śledzeniu logiki wzajemnego wpływu twórczości trzech genialnych kompozytorów dwudziestowiecznych, z drugiej jest prezentacją muzyki odmiennej stylistycznie, emocjonalnie i wykonawczo – Karolina Piątkowska-Nowicka /skrzypce/ oraz Piotr Nowicki /fortepian/ z taką samą łatwością i dobitnością wypowiadają się zarówno w ulotnej kompozycji Debussy’ego, ostrej, dramatycznej muzyce Prokofiewa i aleatorycznej materii dźwiękowej Partity Lutosławskiego.


Utwory:

Claude Debussy (1862-1918)
Sonata na skrzypce i fortepian L. 140 (1917)
1 I Allegro vivo
2 II Intermède: fantasque et léger
3 III Finale: très animé

Sergiusz Prokofiew (1891-1953)
I Sonata f-moll na skrzypce i fortepian op. 80 (1946)
4 I Andante assai
5 II Allegro brusco
6 III Andante
7 IV Allegrissimo

Witold Lutosławski (1913-1994)
Partita na skrzypce i fortepian (1984)
8 I Allegro giusto
9 II Ad libitum
10 III Largo
11 IV Ad libitum
12 V Presto

Wykonawcy:
Karolina Piątkowska-Nowicka – skrzypce
Piotr Nowicki – fortepian

 

Opis płyty:
Małgorzata Polańska – reżyseria nagrania
Anna Nowak – konsultacja muzyczna
Dorota Tarnowska-Antosik – montaż, mastering
Tomasz Walczak – strojenie fortepianu
Michał Kubicki – tłumaczenia
Agnieszka Zakrzewska – projekt graficzny
Rafał Dymerski – skład
Marcin Targoński – redakcja

 

Nagranie zrealizowano w Sali Koncertowej Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku 6-9 lutego 2017 roku.

 

Zrealizowano przy pomocy finansowej Województwa Pomorskiego.

Nagranie płyty dofinansowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dotacji na działalność statutową Wydziału Instrumentalnego.